Artikel 3

Pressmeddelande Nov 9, 2017

Golvpoolen lanserar showroom på webben -
Digital satsning ger kunder möjlighet att skapa kök, bad- och vardagsrum hemifrån.

Golvpoolen, Skandinaviens största fackhandel inom trägolv, kakel och badrum, satsar digitalt och lanserar ett showroom på webben. Det digitala showroomet, som gör det möjligt att skapa personliga kök, badrum och vardagsrum hemifrån eller i butik, är tänkt att underlätta för såväl privatpersoner som för professionella och ge kunder oavsett geografisk hemhörighet tillgång till Golvpoolens breda sortiment.

- Tanken är att våra kunder ska kunna se hur olika produkter från vårt sortiment passar ihop, samt att få inspiration och en puff att komma igång. Ofta är man ganska traditionell i sitt sätt att tänka angående material - här får man möjlighet att utmana sig själv och sina preferenser, säger Magnus Noord, marknadschef på Golvpoolen.

När kunden byggt klart sitt digitala vardagsrum, badrum eller kök, sparas det under "dina val" som en PDF. Denna kan sedan tas med till butik och lämnas över till personalen som då enkelt kan hämta fram de önskade varorna. Showroomet är även fullt integrerat med webbshopen vilket underlättar köpprocessen och ger även möjlighet att beställa hem fria varuprover för de kunder som inte har möjlighet att ta sig till Golvpoolens fysiska butiker i Malmö och Helsingborg.

- Vi hoppas att våra kunder kommer att se detta som ett hjälpmedel, men att det även kommer att fungera som ett stöd för hantverkare. Vi har ett otroligt stort sortiment och näst intill oändliga valmöjligheter, vilket såklart är oerhört positivt men det kan också bli något överväldigande. Att ge våra kunder möjligheten att prova ut material i lugn och ro hemma i soffan och se hur det färdiga resultatet blir, underlättar också själva beslutsprocessen i butik, säger Magnus Noord.

I dagsläget består showroomet av ungefär 20 000 olika kombinationer av material för kök, badrum och vardagsrum från leverantörer så som Nordic Floor,Junkers, Kährs, Pergo och Rappgo. Men det kommer att bli mer:
- Det digitala showroomet kommer att växa allt eftersom nytt material tas in och sortimentet breddas. Alla våra stora kollektioner kommer att läggas upp, berättar Magnus Noord.
Showroomet är skapat av göteborgsbaserade byrån Dynagraph.

För mer information:
Magnus Noord, marknadschef Golvpoolen
T: 076-001 11 99
E: magnus@golvpoolen.se

Om Golvpoolen:
Golvpoolen grundades 1990 och är idag Skandinaviens största fackhandel inom trägolv, kakel och badrum för såväl privatpersoner som professionella. Vår vision är att erbjuda våra kunder de bästa produkterna och den bästa servicen till de bästa priserna. I våra butiker i Malmö och Helsingborg samt i vår webbutik hittar du produkter från leverantörer som Nordic Floor,Kährs, Pergo, Forbo och Rappgo. För mer info, se www.golvpoolen.se